środa, 13 stycznia 2016

Curtiss Hawk H-75 M

Kolejny model to short-runowy Hawk H75M czeskiej firmy Special Hobby. Nie jest to łatwy model. Wymagał sporej ilości szpachlowania. Elementy plastikowe nie najlepiej do siebie pasują. Za to kokpit z żywicy pasuje idealnie do wnętrza modelu. Nie wymagał żadnej ingerencji pilnikiem ani innych podobnych zabiegów, co przy całej reszcie roboty było dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Dołączony do modelu żywiczny silnik wg mnie dość słabo imitował oryginał więc zastąpiłem go innym silnikiem żywicznym... rosyjskiej firmy Vector Resin, który to dodatkowo uzbroiłem własnoręcznie w plastikowe pręciki i druciki aby jeszcze lepiej się prezentował. Musiałem też poszerzyć osłonę silnika jako że produkty Vector'a doskonale oddają rzeczywiste wymiary silników w skali ale nie uwzględniają grubości plastiku w modelu więc po prostu często nie wchodzą do osłon i trzeba kombinować. Poprawne umiejscowienie silnika i rur wydechowych wymagało ponadto przedłużenia części nosowej kadłuba. Wycięte lotki, rurka pitota i lufy karabinów z igieł lekarskich kończą temat przeróbek.
Dostarczone do Chin w 1938 roku Hawki rozlokowano w trzech dywizjonach - 16, 18 i 25. Model mój przedstawia samolot z 25 dywizjonu pościgowego chińskich sił powietrznych. Jako że fotografie z tymi samolotami są bardzo rzadkie model ma oznaczenia raczej hipotetyczne i kolejny numer samolotu 13 użyłem jako prawdopodobny.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz